Friday 25 October 2013

Info Syi'ah


Info berkaitan syi'ah

Imam Syafi'i (wafat 204H) berkata: "Tidak pernah aku melihat golongan yang menurut hawa nafsu, yang lebih pembohong dari golongan Rafidhah."

Imam Malik (wafat 178H) pernah berkata ketika ditanya tentang syi'ah: "Jangan kamu bercakap dengan mereka dan jangan kamu meriwayatkan hadits dari mereka kerana mereka selalu berdusta."

Imam Ibn al-Mubarak (wafat 181H) berkata: "Agama itu bagi ahli hadits, percakapan dan putar belit bagi ahli falsafah dan pembohongan bagi golongan syi'ah."

al-Imam Ibn Hazm al-Andalusi (wafat 457H) menyatakan bahawa syi'ah bukan Islam kerana mereka mempercayai al-Qur'an yang ada pada masyarakat Islam telah ditukargantikan isinya dengan ditambah sesuatu yang bukan berasal daripadanya dan dikurangkan sebahagian yang besar daripada kandungan asalnya.

di satu tempat yang lain beliau menulis; " Golongan Rafidhah bukan Islam..... ia adalah satu golongan yang mengikut jejak langkah yahudi dan kristian dalam pembohongan dan kekufuran." (Ibid, jilid 2, halaman 78)

Imam Abu Zur'ah (wafat 264H) berkata: " Bila engkau melihat seseorang memburuk-burukkan seseorang sahabat Rasulullah s.a.w. maka ketahuilah bahawa sesungguhnya orang itu zindiq (orang yang lahirnya kelihatan Islam tetapi hakikatnya kafir), kerana Rasulullah s.a.w. di sisi kita benar, al-Qur'an juga benar." (Al-khatib al-Baghdadi, Al-Kifayah Fi Ma'rifati 'Ilmi Ar-Riwayah, hlmn 49)


sudah terang dan nyata bahawa SYI'AH itu adalah KAFIR..


dipetik dari buku Syi'ah Rafidhah karangan Maulana Asri...

No comments:

Post a Comment